Social Icons

czwartek, 27 sierpnia 2015

A na śniadanie jedz jajko!


Dlaczego właśnie jajka na śniadanie? Bo są bardzo zdrowe i syte. Ja uwielbiam je w każdej postaci. Gotowane, smażone, omlet czy jajecznica wszystkie są pyszne. Jajka mają cholesterol ale ten zdrowy, więc nie słuchajcie, że jajek jeść nie można bo można. A nawet trzeba! Podrzucam kilka moich ulubionych sposobów na jajka.


Omlet

Zwykle jadamy go w niedzielę rano. Kiedyś zawsze pytałam mojego ukochanego co zjadłby na śniadanie, że zawsze padała odpowiedź omlet, to już nie pytam. Po prostu co niedziele stało się to naszą tradycją :)  Omlet robię na różne sposoby, zwykle wybieram to co akurat mam w lodówce, czyli pomidor, papryka, trochę wędliny. Wszystko razem podsmażam. Jajka mieszam w misce, dodaje soli, pieprzu, łyżkę wody i zalewam podsmażone warzywa i wędlinę. Przykrywam patelnie przykrywką i smażę około 5 minut, jest pyszny!

Jajco na twardo

U nas lubimy takie lekko twarde, jeśli też wam takie smakuje powinno się gotować około 5-6 minut. Ja posiadam śmieszne urządzenie, które pokazuje nam czy jako jest ugotowane na twardo, na średnio czy na miękko, wystarczy wrzucić je razem z jajkami do wody.

Jajecznica

Przepisu nie będę wam podawała bo jest ich wszędzie mnóstwo, dodam jedynie, że uwielbiam jajecznice z grzybkami i cebulą, pychota!

Jakie jajka wybierać?

No właśnie jakie jaka wybrać żeby były zdrowe? Polecam te od kur z wolnego wybiegu, trzeba uważać bo w sklepach często oszukują, jajko powinno posiadać również numerek - 1 na skorupce. Smacznego jajka! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
 
Blogger Templates